ZAINTERESOWANIE DZIECKA WZMOCNIENIAMI

Pozwala to utrzymać zainteresowanie dziecka wzmocnieniami. Jeśli nowy środek wzmacniający wprowadzany jest do programu, to liczba ekwiwalentów, potrzebna do jego uzyskania, powinna być raczej wyższa niż dostępnych dotychczas. Na przykład dla Ani pierwszym wy­miennym wzmocnieniem była płyta, na którą musiała uzbierać sześć­dziesiąt gwiazdek. Później, gdy stała się bardzo miła, pełna dobrych chęci i otrzymywała gwiazdki tuzinami, wyraziła ochotę zapracowania na szorty. Chociaż były one dużo tańsze od płyty, matka zażądała za nie osiemdziesięciu gwiazdek. W porównaniu z płytą pochłonęły one mnóstwo’ekwiwalentów, lecz ponieważ Ania uzyskiwała teraz gwiazdki szybko, mogła „kupić” spodenki po mniej więcej takim samym czasie, jaki zajęło jej zbieranie ich na płytę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *